26 Eylül 2012 Çarşamba

FIRINDA LEVREK(sarımsak soslu)





       Fırın yemekleri,  özellikle balık hanımların kurtarıcısı.  Hazırlaması kolay, diğer yandan  bir –iki malzeme ile hazırlayacağınız sosla lezzetlendireceğiniz nefis bir yemek elde edebiliyorsunuz. Ben yanına sütlü ve kremalı patates hazırladım. Yeşil salata olmazsa olmaz.
       Bu sosu deneme yöntemiyle elde ettim, benim damak zevkime göre önemli olan sos tadının balık tadının önüne geçmemesi. Tarif benden denemesi sizden ….
1 kilo levrek veya çupra(lüfer veya palamut’a da yakışacağını düşünüyorum)

Sos malzemesi:

¾ çay bardağı zeytinyağı

8-10 dal maydanoz

7-8 diş sarımsak(ezilmiş)

2 çorba kaşığı limon suyu

1 tatlı kaşığı tatlı pul biber

Tuz
Yıkanmış ve ayıklanmış balıkların yan yüzüne bıçakla çizik atın,içini bıçakla açın.Sos malzemesini bir kasede karıştırın.Sosu,tatlı kaşığı yardımıyla önce   balığın iç kısmına kalan sosu üzerine pay edin(özellikle bıçakla kesik attığınız yan kısıma)


 
 

Fırında 45-50 dk ,175-200 dercede pişirme sürenizin son 20 dk sı ızgara konumuna getirerek pişirin.

 

Afiyet Olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder