30 Mayıs 2013 Perşembe

Acı kırmızı Toz Biber



Balkon bahçede bir şeyler yetiştirmeye meraklımısınız? Önce bu tohum nasıl elde edilir ondan bahsedeyim.


Konu ,komşu ,eş,dost, akraba,gittiğiniz lokantadan bilen saksıda bir şeyler yetiştiren  herkesten bir adet çitil veya olgunlaşmış bir adet kırmızı süs biberi elde edilirJ

Kurutulur….

Tohumlar  bahar ayında  toprağa  yaklaşık 3-5 cm derinliğinde ekilir.Benim gibi sıcakları erken yaşayan bir memleketteyseniz 1 hafta -10 günde   2 yapraklı mini çitilleri elde edersiniz.4-5 yaprak olmadan,ana dal kalınlaşmadan bu çitilleri yerinden etmeyin,ayırmayın.Bırakın büyüsünler…
Benim  çitillerim şimdi 1 ay sonra  yaylaya dikilmek üzere hazır…


Biber fidesi çok yıllık bitkidir.Bu konuya yaşadığınız iklim etken.Çok güneşli kış günleri gündüz  balkona alarak; geceleri cam balkonda kapalı mekana alarak öldürmedim.Sulamayı ihmal etmeyin.Bahar ayında sert budadım bitkimi...
 Kurumuş biber çıtır çıtır elinizde dağılmalı .Bir kısmı tohum olarak saklandı, yeni çitiller elde etmek üzere 1-2 tane saklandı…Başa dönünüzJ))


Evde kırmızı acı toz  biber elde etmek böyle başladı…Hep piyasadan aldığımız kırmızı toz biber için kiremit tozu karıştırılma ihtimalini biliyorum.En azından içim rahat…

Kurtulmuş biberleri elektrikli kahve değirmeninden çekiyorum(Sadece sap kısımları tırnağımla ayıklıyorum).Elim ayağım bu konuda çünkü ileride paylaşacağım “evde baharat yapımı” konularında da bu makinemi sık kullanacağım.Bu konuda merakınız varsa mutlaka edinmenizi öneririm.

Çekilmiş toz bibere bir miktar  tuz ekleyip saklıyorum.Bu tarif üzerine deneyim:

6 kilo  yaş acı  biberi kuruttum 600 gr toz biber elde ettim:)

Kuru biberi çekerken mutlaka  solunum yollarınıza tülbent veya maske takınız.Yoksa fena yanıyorsunuz :)

Unutmadan ,acı biber metabolizmayı hızlandırıyor.İçindeki capsasicin maddesi en büyük etken…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder