5 Mayıs 2013 Pazar

İncir Reçeli(olgunlaşmamış)





Ne keyifmiş incir reçeli pişirmek JKabukları temizlemek biraz zahmetli.Yapış yağış oluyor eller ve bulaştığı her türlü kapkacak…Olsun.

Yıllarca İstanbul’dan bir akrabam gönderirdi incir reçeli.Adını anmadan geçmeyeceğim:Sevgili Gülseren Merzeci …İstanbul’da bu incirleri bulmak daha kolay sanırım.Benim incirlerim  de çok uzak yoldan geldi,Heybeliada’dan…

Sevgili Emine Yılmaz’ın Heybeliada’da bu konuda uzmanlığı var,Mimoza ve acı biber reçeli  dahil yapıyor. “Evden Organik” adıyla facebook sayfasından ulaşmak mümkün….




Sağolsun incirlerle birlikte bir küçük kavanoz acı biber reçeli’de göndermiş.Tatlı acının muhteşem uyumu bu reçelde,çay kaşığı ile kahvaltı sofrasında bitmesini istemez şekilde tüketeceğim. ….Eğer değişik tatlara açıksanız denemenizi öneririm.


Tarifi ilk kez yaptığım için temkinli davrandım..1ölçü yani 1 kilo şekerden yaptım,diğer 1 ölçü 110 adet incir.10-12 adet karanfil,yeteri kadar su..

Tarifim şöyle:

İncirler keskin bir bıçakla alacalı arzuya göre tam  soyulur.10-15 kadar kaynayan suda haşlanır.Soğuk su dolu bir kaba alınıp,birkaç kez suyu değiştirilir.Ham incir haşlanınca süngerimsi bir dokusu oluyor.Taneler tek tek hafif sıkılıp suyundan arındırın.Sıkıldıktan nazik bu meyvenin sonra eski halini alması şaşılacak bir hal !

Şeker  ve su( yaklaşık 4 su bardağı iyi su) çelik tencere alınır .Şeker ve su normal oda sıcaklığında eritilip,içine incirlerle beraber karanfil  atılır.Yaklaşık 30 dk,önce harlı ardından kısık ateşte kaynattım.


Ateşten almaya yakın 1 çay kaşığı limon tuzu ekledim.Cam kaba alarak gün boyu dinlendirdim.

Tarif aslında ,şıra gibi şekerli suda kaynatıldığı için aslında tatlı gözüyle baktım.Kaymak,ceviz,fındık,badem gibi lezzetlerle sunmak mümkün.


Aroma olarak ,karanfil çok yakışıyor ancak yapım aşamalarını yaşadıktan sonra tabiî ki fikrim geldi.Ne olduğunu sormayın adı bende kalsın,adı Çukurovalı incir reçeli veya ….. aromalı incir reçeli ...Süpriz olsun.

Teşekkürler Emine Yılmaz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder