26 Mayıs 2013 Pazar

Kızarmış peynirli kahvaltılık salata









Domatesli salatalar konusunda hızımı alamadım arkadaşlar J Dün yeni salamuralık köy peynirlerimi almaya gittim.Eh eskileri bitirmek lazım…

Bir Giritli köyü olan Mersin /Tarsus/Hebilli köyünde bahar aylarında evlerde üretiliyor  bu peynir.Kaynatılan süt  doğal ortamda soğumaya bırakılıyor.Peynir mayası ile mayalanan
süt ,mayalandıktan sonra tekrar  kaynatılıyor(sarı suyu ile).Sarı suyu ile bezlere dökülüp süzülüp üzerine ağırlık konup tekerler  haline getiriliyor.


Taze peynir severseniz, salamuralanmamış  peynir olarak tükettiğiniz halde burusella olma riskiniz yok.Ama yinede tedbiri elden bırakmayıp,ben salamuralı suda en az 3 ay beklettikten sonra tüketmeye başlıyorum.

Bu peynir 2 yıldır salamurada kalan  ve bu tarif için bir gece suda beklettiğim görüntüsü. Hala taş gibi.:)Sertlik olarak hellim peynirinden biraz daha sert düşünebilirsiniz.

Unutmadan hellim peyniri kızarttığınızda önce bir kendi  bırakır,ardından toplar….Bu peynirde kesinlikle bunu yaşamazsınız.

Makarnalarımda,sıkmalarımda ve böreklerimde  vazgeçemediğim lezzet.


Bu peynirin  domatesli biberli salata ile buluşması ile şöyle :


150 gr salamurasından arındırılmış köy peyniri
1,5 çorba kaşığı zeytinyağı(peyniri kızartmak için)
2 adet orta boy domates
1 adet yeşil biber
8-10 dal maydanoz
Limon ve zeytinyağı


 Zeytinyağını yanmaz tavanıza alın,hafif kızdırın.



Küp kestiğiniz peynirleri önce harlı sonra yavaş ateşte kızartın.Püf nokta ateş hızınız,ocağın başından ayrılmayın.



Bu tarifim için domatesin kabuklarını soyup sulanmasına izin vermedim.Biberleri ve maydanozları ince doğradım.derince kasede zeytin yağla ve limonla lezzetlendirdim.Salatama peynirin bir gece suda beklemiş tadında tuz yeterli geldiği için tuz eklemedim.Servis tabağına önce domatesli salatamı ardından zeytinyağında kızarmış peynirimi ekledim.

Afiyet olsun




4 yorum:

  1. Ben benzerini hellim peyniri ile yapıyorum. sizin peynir tabi ki süper ama bizim için bulmak imkansız. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Peynir salamuranın tam zamanı, değil mi?
    Benim de aklımda biraz yapayım diyorum. Bakalım kısmet.
    Peynir kızartmasına bayılıyorum ara ara yaparım hele domates salatasının üzerine düşünce nefasetinden yenmez.
    Ellerinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil