22 Ağustos 2012 Çarşamba

BAHARATLI TUZLU BİSKÜVİ


Emine ablamın sütü mis gibi kokar,sabahları sıcak sıcak ineğin memesinden sağdığı zaman  getirir.Taze süt bulmak yayla zamanı ancak mümkün olabiliyor.Oysa yaşadığım şehir Mersin’de de kapıma süt geliyor….Yok aynı değil, ne kokusu ne tadı…
                                                 
      Topladığım kaymaktan ve kokusundan anlıyorum.Çünkü doğal otla besleniyor.Kaynamış sütten 2 -3 kez kaymak topluyorum soğuyana kadar sapsarı…..

       Tarif ölçüsündeki kaymağı  yaklaşık 7-8 kg sütten toplayarak derin dondurucuda sakladım.Kaymakları  nasıl değerlendirebilirim düşüncesi kafamda hep vardı. Annem olsa yağ çıkartırdı,kimbilir bundan sonraki değerlendirme “taze ev tereyağı “ olur.
       İtiraf etmeliyim mümkün olduğu kadar mutfağıma  sokmamaya gayret ediyorum margarini….
      Tüm tariflerim gibi bu tarifi de ben ölçüledim,taze süt kaymağı ile bisküvi yapmak hem doğal olduğu için hemde ev yapımı yoğurdumun yağ oranını hafiflettiği için bizim soframız için ideal  .Baharatlarla lezzetlenen  bu kıtır bisküviyi mutlaka deneyin.Tarifim şöyle,

400 gr un

1 su bardağı süt kaymağı

¾ Çay bardağı Zeytinyağı

¼  Çay bardağı Limon suyu

1 çay bardağı süt veya su

1 çorba kaşığı tuz(silme)

½ çay kaşığı karbonat veya kabartma tozu
                                               
Süslemek için,acı veya tatlı pulbiber,kekik,rendelenmiş beyaz peynir


Tüm sıvıları ve kaymağı yoğurma kabına alın,kabartma tozu ve tuzu ekleyin.Elenmiş ununuzu yavaş yavaş ekleyerek çok sert olmayan bir hamur yoğurun.Hamuru 30 dk buzdolabında  dinlendirin.Hamurunuzu 5-6 mm kalınlığında açın.Ben kesmek için mantı keseceğimi kullandım.Arzu ederseniz ruletle de kesebilirsiniz.
                                             

Tuzlu çöreklerinizin üzerini arzu ettiğiniz malzemelerle süsleyin.
                                             
180 derecelik fırında altı ve üstü kızarıncaya kadar pişirin.



Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder