21 Mart 2013 Perşembe

Kuru Dolma (ekşili)


Şöyle ekşili nefis bir kuru dolmaya ne dersiniz?Çeşitli tarif yazan paylaşan arkadaşlarımın mutfaklarına bakıyorum.Çoğu mutfağına kışın ortasında patlıcanı sokmuş bile….

Ben karşıyım..Her sebzenin zamanında yenmesi taraftarıyım.Lezzetinin yeteri kadar tatminkar olmadığına inanıyorum.Sera malı üstelik, pahallı…

Çukurova’da mevsiminde topak patlıcandan yaparız etli ve zeytinyağlı dolmalarımızı bazıları bir yumurta büyüklüğünde  bir lokmalık. Zaten kışın tezgahlarda görmek imkansız.

Bulgurlu içi nedense eşim pek sevmiyor,ama kuru ekşili dolmayı lezzetli kılıyor.İşte benim mutfağımdan ekşili kuru dolma.Keyifle soframa koydum,patlıcan biber mevsimi gelmeden….


40-45  adet patlıcan biber kuru dolmalık
250 gr kıyma
1,5 su bardağı pirinç
½ su bardağı bulgur
3 adet kuru soğan
1,5 çorba kaşığı biber salçası
2 adet domates(derin dondurucudan veya konserve)
3 çorba kaşığı kuru nane
Karabiber
2-3 çorba kaşığı nar ekşisi
1 çay bardağı sıvı yağ.

Servis için sos,Kuru nane,pul biber ve tereyağ


Dolmalık kuruları yıkayarak,30 dk kadar harlı ateşte haşlayın.Soğan ve domatesi rendeleyin.Tüm malzemeyi karıştırarak içi hazırlayın.

Haşlayıp soğuttuğunuz biber ve  patlıcanları doldurun(pirinç ve bulgur şişme payını katarak).Dizdiğiniz dolmaların üzerine dolma kapağı veya porselen tabak kapatın.Dolmalarınıza dizme seviyesinden biraz eksik su ekleyin.


Önce harlı ardından,kısık ateşte 40-50 dk pişirin.Kızdırdığınız  tereyağına pulbiber ve nane ekleyerek,dolmalara ekleyin.Arzuya göre sarımsaklı yoğurt da kullanabilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder