18 Temmuz 2013 Perşembe

Fesleğenli Domates çorbası(Fırınlanmış)




Bu tarifi bundan 2 yıl önce ilk okuduğumda  taze kekik yerine kuru fesleğen yakışır dedim.

Bu tarifin asıl lezzetini veren fesleğen,çünkü domates çorbasında fesleğenin inanılmaz yakıştığını düşünüyorum..Cafe Fernando'nun pembe domatesli tarifi,benim ölçülerimle yayla ekşi yerli domatesli kuru fesleğenli  ölçülerimle  yapılınca inanılmaz bir lezzet çıkt.Kapya biberi  ekledim közleme esnası....




Bir çorba için fırınlama tekniğinizi benim mutfağımla tanıştırdığınız için teşekkürler Cafe Fernando,Cenk Bey...


Lezzetin  püf noktası,malzemelerin fırında doğru zamanla fırınlanması...Un ve salça  yok,gerçek yaz domatesi lezzeti çorba yapımında inanılmaz bir lezzete kavuşuyor.1 tatlı kaşığı şeker lezzete etken.....Fırınlama domatesin içindeki likopen maddesini ortaya çıkardığı için bu lezzet damaklarlarda hoş bir seda gibi.

1.100 gr  yaz domatesi
1 adet irice soğan
1 adet kapya biberi
1 çorba kaşığı kuru fesleğen
3-5 diş sarımsak
3 kaşık zeytinyağ
1 tatlı kaşığı şeker
1/2 çay kaşığı karabiber
4-5 bardak ılık su
Tuz

Domateslerinizin, bıçak yardımıyla dal bağlantılarını oyarak temizleyin, enine 1-1,5 cm dilimleyin. Fırın tepsinize veya cam fırın kabınıza dizin. Soğanlarınızı halka doğrayıp, halkalarına ayırın. Sarımsakları iri doğrayın. Domateslerin üzerine yerleştirin.


Kuru fesleğen, tuz ve şekeri serpiştirin. Zeytinyağınızı domateslerin üzerine ekleyin.
Fırınınızı 10 dk ısıtın, 40-45 dk fırında malzemelerinizi pişirin (ben mini fırında 180-200 derecede pişirdim).
Pişen malzemeleri çorba tencerenize alın,



El ezicisinden geçirin




Ezilmiş malzemenize su ekleyerek 1-2 taşım kaynatın karabiberini ekleyin, kruton ekmek ve dil peyniri ile servis yapın.

2 yorum:

  1. Bunu muhakkak denemem lazim :) Malesef yaz tomatesi Isvecte ekim ayinda zor bulurum... Artik supermarkeye nebulusam denerim... Saygilar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok lezzetli bir çorba ..Şiddetle öneriyorum Tyglina.

      Sil