31 Ocak 2014 Cuma

Cızbız köfte(İrmikli)










Çeşitli et köfteler yapıyoruz evlerimizde….Soğanlı, soğansız, baharatlı, sarımsaklı, pirinçli, ızgara, bol yağda kızartma,maydanozlusu, kaşarlısı , yoğurtlusu, bulgurlusu   Akçabat’ı , İnegöl’ü, İzmir’i, Kadın budu’su, Kasap’ı, Hasan Paşa’sı, Dalyan’ı, Ada’sı ….v.s, v.s.

 Konulan malzemeye ,yöresel et lezzetlerine ,baharatına ve pişirim şekline göre köfteler: Bence Türk Mutfağında önemli bir yeri var köftelerin.
Bu kervana katılayım istedim: İrmikli Cızbız Köfte…Önce tereddüt ettim, zira irmik genelde tatlılarımızda ve hamur işlerimizde kullandığımız bir malzeme.
Kıymamı tezgaha koyduğumda  olmaz deme kır zincirleri portakalveçiçek mutfağı diyerek işe koyuldum. Eğer köftelerinizi az yağlı  tavada  ızgaralamayı seviyorsanız, buyrun benim mutfağımdan İrmikli Cızbız Köfteyi denemek için kolları sıvayın J



600 gr köftelik kıyma(dana-kuzu karışık)
4 çorba kaşığı irmik
3 çorba kaşığı su
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı karabiber
2 orta boy kuru soğan
1 yumurta
2 çay kaşığı tuz
½ çay karbonat
1-2 damla limon suyu

İrmiğinizi yoğurma kabınıza alın. Su ile ıslatın. 

Kıymayı da ekleyerek kaşıkla karıştırın. Rendelenmiş ve avuç içi ile iyice sıktığınız susuz soğanı, baharatları ve yumurtayı ekleyin. Köfte harcınızı karıştırmadan bir üzerine yarım çay kaşığı karbonatı ve üzerine 1-2 damla limon suyunu ekleyin. Kabarsın…

Harcınızı iyice yoğurarak , 2-3 saat buzdolabında bekletin.(Elinize yapışır kıvamda olursa telaş etmeyin, dinlenme esnasında kendini çekecektir)
Köftelerinize yuvarlayıp ve bastırarak cızbız köfte şeklini verin.
Döküm tavanızı fırça ile yağlayın ve uygun sıcaklığa gelinceye kadar ısıtın.

Altı üstü pişen köftelerinizi sıcak servis yapın.


Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. Süper olmuş. Çok güzel bir tarif. teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nursevin hanım,önce tereddüt ettim irmik olur mu olmaz mı diye..Sonuçtan memnun kaldığım için paylaştım.Sevgiler...

      Sil