27 Mart 2015 Cuma

ZAHTER(Zeytinyağı baharat aşkı)


“Çocukluğumda ,  dışı koyu nefti yeşil ,içi kıpkırmızı şeker gibi karpuzdan çıkan, simsiyah iri çekirdekleri taze  çıtlamayı severdim. Yemediğimiz karpuz çekirdeklerini  annem yaz boyunca   toplar, yıkar ve kuruturdu. İnce saçtan yapılmış kahve kavurduğu tavada kavurduğu zaman evde zahter yapılacak demekti. Mis gibi kokar…

        2006 yılında Suriye’ye gittiğimde bir heves aldığım bir paket zahteri Mersin’de tanıştığım Suriye’li bir kadına hediye ettiğimde çok sevindi doğal olarak. Biz yiyemedik, çok baskın tadı olan farklı baharatlarla zenginleştirilmişti. Damak zevkimize uymadı. Yıllarca  evimizde mis gibi taze ekmeğe bandırdığımız ev zeytinyağı  ve zahter buluşmasını lezzet olarak bulamamıştım.

      Annemin ölçüsüz yaptığı zahter , benim mutfağımda artık ölçülerek  yapılır oldu. Çukurova  mutfağı tadında….”
    İşte benim hikayem….Zahteri severek yapmamın nedeni ;1920 li yıllarda Girit /Kandiye’den Mersin ‘e yerleşen anneanne dolayısıyla anne mutfağı ve zeytin yağına olan düşkünlüğüm; biliyorum….
  
      Karışımım karpuz çekirdeği, susam, sarı leblebi, kimyon, kekik, sumak ve tatlı pul biber’den oluşuyor.

 Malzememi Mersin’nin güvendiğim baharatçısından özenle seçerek az miktarda alıyorum. Malzemeyi taze ve belli  miktarda hazırlıyorum. Siparişime göre taze çekiyorum. Ürünüm katkısız olduğu için saklama şartı serin ve kuru ortam….

   Çoğu fabrikasyon  benzer  ürünler ambalajlı olarak her yerde satılıyor. Bir farkım olmalıydı:



   İçindeki malzeme tek tek elimden geçmeliydi. Susamı alıp kendim kavurmalıyım. Kekiğin çöpleri temizlenmeli, kimyon diş olarak alınıp yıkanıp kumundan arındırmalı, susam özenle kavrulmalı..v.s  v.s Evimde soframa nasıl koyuyorsam, satışa sunduğum zahter de  aynı özeni gösteriyorum prensibim bu…

http://portakalvecicek.blogspot.com.tr/2013/11/toz-kimyon-nasl-hazrlanr.html











 Ev yapımı ve katkısız zahterimin tadına bakmak isterseniz benimle iletişime geçebilirsiniz ....


Elektronik posta: kemila@hotmail.com



Instagramdan;https://www.instagram.com/portakalvecicek/


WhatsApp : 533 760 20 74 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder