25 Temmuz 2017 Salı

Yabani Semiz otu (Pirpirim, Tohumatan ) Salatası


Hep  söylerim ne salatası yaparsanız yapın kerameti sosunda diye…
Hangi sebzeye ne sos yakışıyor, bazen deneyimle bazen bildiğiniz şekliyle sofralarınızda yer alıyor.
Hepimiz çeşitli salatalar yapıyoruz ancak benim soframda salataya eklenen baharat çok önemli keza semizotu salatasında da öyle…
Bu salata da keramet sumak sirke sarımsak….Olmazsa olmaz .
Bazen yorumlar alıyorum….”Şunu eklemedim nefis oldu”….. Bir de ekleyerek deneseniz kim bilir neler olacak.
Eğer benim tariflerime güveniyorsanız lütfen ölçü ve malzemeye uyunuz, nacizane önerim…
Salatamız et yemekleri yanına çok yakışıyor. Özellikle köfteler….

Tarife yabani diye isim eklememin sebebi, doğal ortamında 
sulandığı zaman çıkan bir sebze/ot olduğu için. Yetiştirme olanlarına göre biraz daha sert tadı var. Şansım var iken  en tazesinden ,en yabani ,en doğal şekli ile bana özel işte semiz otu salatası :

Yarım bağ civarı yabani semiz otu
1 adet domates
1 orta boy salatalık
3 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı sumak
3 çorba kaşığı sirke (elma veya üzüm)
4 çorba kaşığı zeytinyağı
½ limon suyu
Tuz

Semiz otunu kalın dallarından ayırın(İnce dalların bir kısmını salatanıza eklemekten çekinmeyin).Domatesi ve salatalığı küp doğrayın. Sarımsağı ezin. Tüm malzemeyi harmanlayın .
Finalde bize ve size afiyet olsun….













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder