14 Nisan 2013 Pazar

Sebzeli Omlet









Pazar günü geldi çattı.Kahvaltıların daha bir özenle hazırlandığı tatil günleriniz için,yada yok ben hafta içi de olsa omletim benim için özeldir diyorsanız bu tarif tam size göre….

İç malzemeyi kabak,mantar,kırmızı etli biberle de çeşitlendirmek mümkün,hayal gücünüze ve damak zevkinize kalmış ….

Afiyet olsun.Mutlu pazarlar…..




Omlet için,

1 Adet haşlanmış patates(orta boy)
2 Adet yumurta
3 çorba kaşığı süt
Tuz karabiber
Sıvıyağ

İç için,

1 Adet çarliston biber
1 Adet domates(kabukları soyulmuş,iri küp doğranmış)
3 çorba  kaşığı rendelenmiş kaşar
2 kaşık sıvıyağ
Tuz


Önce iç için,küçük bir tavada domates ve yeşil biberlerimizi sıvıyağda kavuralım.

Omlet için ,patatesimizi rendeleyelim,derin bir kasede çırptığımız yumurtalara ekleyelim.Süt,tuz karabiberini de ekleyip,karıştıralım.
 
Yağladığımız yayvan tavamızı(ben krep tavası kullandım) ısıtıp, omlet malzememizi tavamıza döküp,yayalım.


Altı kızaran omleti kapak ve düz tabak yardımıyla ters çevirelim.Diğer yüz pişerken hazırladığımız domatesli biberli malzemeyi omletin ortasına yayalım, aynı şekilde  kaşarları da ekleyelim.


Dairenin 2 ucunu malzemenin üstüne kapatalım tavada dikdörtgen şeklini elde edelim.Servis tabağımıza ters çevirelim.

Zeytin ve maydanozla süsleyip , sıcak servis yapın.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder