21 Aralık 2014 Pazar

Domatesli Biber Kavurması



İki gün önce eşimle  market alışverişimiz esnasında salam ve biberde alalım dediğinde anlam verememiştim. Bu gün pazar kahvaltısı hazırlarken bir anda tezgahta gördüm biber ve salam paketini….
Sana bir şey yapacağım dedi )Ben diğer işleri halletmeye çalışırken baktım söyleniyor :Ben bunu nasıl sivri sivri keseceğim….Çekmeceden mutfak makasını tezgaha bıraktım….


Çünkü internette fotoğrafları dolaşan salamlı –biberli çiçekleri görmüştüm.)

En sonunda bana yapmaya çalıştığı süprizi beraber tamamladık J))Sıradan yaptığımız kahvaltıya sihirli bir dokunuş yapmak istemişti…..  Kocaman bir gül buketi alsa ,bu çiçeklerin yanında solda sıfır kalır .Süpriz yapan eşimi çok seviyorum….

Evet 1çift salamlı biberli çiçeklerimiz hazırdı … Aman bir tanesinin sapsız olduğu görünmesin :)


Peki  ya deneme için  parçalanan biberler ne olacaktı. Mutfakta malzeme atılmasından hiç hoşlanmam.Akşam a menemen yiyeceğiz galiba J

Bir anda aklıma Mersin/ Gözne yaylası yolunda  yediğimiz serpme kahvaltı geldi aklıma … 


Kahvaltılık biberli domates sos yapmalı…

Parçalanmış biberleri doğrayarak yanmaz tavaya 2-3 çorba kaşığı zeytin yağ ile alarak kısık ateşte kavurmaya başladım. 



Bir süre sonra dışını soyduğum küp doğranmış domatesleri ekledim.Arzuya göre daha iri de doğrayabilirsiniz.

Sıra geldi bu tarifin püf noktasına : Biber ve domates tam kavrulmaya yakın, tuz ve bir tur değirmen karabiber ekleyin. Fotoğraftaki miktar için yarım tatlı kaşığı sirke ve bir cimdik şeker…1 dk sonra sosunuzu ateşten alın.


 Sonuç  mu?



Afiyet olsun JMutlu pazarlar...







2 yorum:

  1. Elinize sağlık biz bu biberi kavanozlara sosuyla kışlık hazırlıyoruz çok lezzetli oluyor sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öneriniz için teşekkürler Özgen,domates zamanı mutlaka denemeli....

      Sil