4 Aralık 2014 Perşembe

Ispanak Tava


Bu gün mutfak çok sıkıcı idi….Çamurlu 2,5 kg kadar ıspanak yıkadım. Şaka gibi; sirke ve tuzla hem çamurdan arındırmak adına hem de dezenfekte etme adına yorucu  saatler geçirdim.


Böreklik kısmı,2-3 dk lık haşlanma ile hazırlandı.... Soğan ile buluşacak. 


Eller buruş buruş ıspanaklar yıkarken  plan yapıldı…. Köklerin  mercimekli yemeğinden sıkıldık.. Şu köklere başka bir lezzet getirmeli…


Tavasında sonuç mükemmel, tam bir sebze atıştırmalığı….
Sos tahinli  ,tarator sos. Hiç tereddüte gerek yok çok yakıştı, alternatif  olarak sarımsaklı  süzme yoğurtla da seveceğinize eminim. Geleneksel tanımla bandır bandır ye …

Tarifimize geçelim…

Taze Ispanak kökleri(ben ıspanak köklerimi 2,5 kilo ıspanaktan elde ettim )


 Pane harcı için ,

1 Yumurta
2 çay bardağı buğday unu
½ çay bardağı  mısır unu
1,5 çay bardağı maden sodası suyu
2 çorba kaşığı sirke(elma veya üzüm)
1 tatlı kaşığı tuz

Kızartmak için ,ay çiçek yağı

Sos, Tarator sos(Tahinli) 




Ispanak kökleri 2-3 parmak kalınlığında sapları kalacak şekilde hazırlanır. Pane harcı için tüm malzeme çırpma teli ile derince  bir kasede hazırlanır.



Her bir kök sosa bulanarak, kızgın yağda kızartılır.




 Tahinli tarator sos ile sıcak servis yapılır.

Turptan gül için biraz el becerisi,sebze rendesi ve kürdan kullandım...:)





Afiyet olsun


2 yorum: