13 Şubat 2012 Pazartesi

Pilaska(Pleska)


Uzun bir aradan sonra  çocukluğumun mis gibi kokan  pırasa böreği ile merhaba… Niye çocukluğumun mis kokusu, çünkü annemin ölçüleri ve tarifi! Yıllar sonra bir akrabamdan buldum. Annem bu tarifi Hatice halasından, halası da annesi olan Emine Nene’den öğrenmiş. Hani bazı şeyler hafızanız da kalır ya, aynen öyle: yapılışını hayal meyal anımsıyorum, ama kokusunu hiç unutmadım pilaskanın.


4.Kuşak olarak benim mutfağımda tekrar hayat buldu pilaska, işte orijinal yapım ve ölçüleriyle tarif:
600 gr. pırasa
2 su bardağı mısır unu (iri çekilmişini bulabilirseniz)
1 su bardağı un
1 çay bardağı zeytinyağı
1 çorba kaşığı biber salçası
2 su bardağı su
1 çay kaşığı karbonat
3-4 damla limon suyu
Tuz
Pırasalarınızı temizleyin, 2-3 parmak eninde doğrayın. Yaklaşık 2 litre suda yumuşayıncaya kadar haşlayın, süzün fazla suyunu almak için sıkın.
Pırasalar haşlanırken hamuru hazırlayalım, mısır unu, un, salça, 1 bardak ılık su, zeytinyağ ve tuzu derin karıştırma kabına alın.En son karbonatı ekleyin, limon suyu ile kabartın.



Mikserinizin hamur karıştırma aparatı ile yüksek devirde, 3 dk. hamur özdeşleşinceye kadar karıştırın.




Hamuru ikiye bölün (benim hamurum 680 gr oldu). Pişirme kabınızı 1-2 çorba kaşığı zeytinyağı ile yağlayın. Hamurun birinci yarısını elinizle bastırarak tepsiye yayın.Haşlanmış  pırasaları harcın üstüne yayın.




Diğer yarısına 1 bardak su ekleyerek mikserle çırparak hamuru kıvamını az akışkan hale getirin. Pırasaların üstüne homojen şekilde akıtın.


200 derecelik fırında altı ve üstü kızarıncaya kadar pişirin.

 

 Afiyet olsun



2 yorum:

  1. aaa ne güzell. Süper olmuş.. İnşallah sıraya koyup denerim. Ellerinize sağlık.. Nostalji yaşamışsınız. Lahanalıd aolur bu börek bence..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nursevin hanım, lahana ile aynı sonucun alınacağını düşünmüyorum.Pırasanın kendine haslezzeti bu tarife çokyakışıyor.Ama yinede bir açık kapı bırakıp neden olmasın derim

      Sil