14 Ekim 2012 Pazar

MAVİ YENGEÇ SALATASI







Bu muhteşem mavi sizi yanıltmasın….Haşlanınca pembeleşiyor,tuzlu deniz suyundan uzaklaştırdığınızda bekletirseniz mavi yengeç sadece  kabuk kalıyor.
     Herhalde yemek tariflerini yazan blog arkadaşlarımın arasında en akıllısı benim.Kim uğraşır bu salatayla dediğinizi duyar gibiyim.Minik  minik etleri  yakalamak için,usturuplu kırmak gerekiyor kalın kabukları.Hani tek hamlede kırılamayan pirzolalar vardır,kasabınız usta değilse minik parçalar ağzınız gelir.Lezzetinizi  böler.
       İşte bu  salatayı yapmak da  kabuksuz ve saf etiyle sunmak önemli. Bu tarifin haşlama yöntemini ,Silifke /Taşucun’daki bir birahaneden  öğrendim..Sıkı durun birahanenin sıcak menüsünü yazıyorum.Haşlanmış kimyonlu tuzlu nohut ve mavi yengeç.Patates kızartması felan yok.Çerez isterseniz sarı leblebi.Porsiyon mavi yengeç istediğiniz zaman,hemen önünüze gazete kağıdı  seriliyor,tahta tokmak, tuz ve sos tahta masanızda yer alıyor.Sos nasıl mı?Limonsuyu ağırlıkta ,pul biber  ve az zeytinyağı kasede.Kabukları kırıp sosa bandırarak eti yiyorsunuz.Civarda tüm restaurantlarda var mavi yengeç.


Lezzet konusunda,hangi et tadına benzediğini nasıl  ifade edeceğimi bilmiyorum.Çok sade bir tadı var.

 

          Salatasını, ilk defa Taşucu Hayal Restaurant’ta yedim. Sadece zeytinyağ limon ve kıyılmış maydanoz vardı.Hayal restaurant’ın sahibi Ali bey ayrıca üretici Silifke Göksu dalyanında  mavi yengeç üretim çiftliği var.
          Her şey yerinde yöresinde lezzetli deyip,bir Silifke/Taşucu deniz keyifinden dönüşte yayla evinde görüntülediğim  tarifimi paylaşıyorum.


8 Adet Mavi Yengeç

1 Kaşık  Zeytinyağ

2 Adet Defne Yaprağı

1Çay bardağı su

 

Salatası için


Yarım demet Maydonoz

1diş sarımsak

2-3 adet kornişon turşu

Zeytinyağı

Limon, tuz, tatlı pul biber
 
Temizlenmiş mavi yengeçler,haşlama teline alınmadan önce telin üstüne 2 defne yaprağı konur,bir çay bardağı su eklenir,bir kaşık sıvıyağ gezdirilir.5dk haşlanır(mavi bacak rengi,pembe rengi alacak)(Haşlanırken bacaklara su değmeyecek)
 

Haşlanan bacaklar soğutularak,bir havan eli veya ceviz kırma  aleti yardımıyla kırılarak bacak ve vücut  etleri temizlenir,bu iş için bıçak kullanmalısınız.
 

Etler derince bir kaba alınır,ince kıyılmış maydonoz,zeytinyağ tuz,dövülmüş sarımsak,arzuya göre pulbiber ve limonla bir sos hazırlanarak,yengeç etlerine eklenir.Ben ayrıca küçük doğranmış kornişon turşusuda ekledim,arzu ederseniz ekleyin..

 

Afiyet olsun…

 

 
Not:Yengeç eti,doğal protein deposu,antibiyotik etkisi de var,ayrıca romatizmal hastalıklara iyi geliyor.

 

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder