14 Ekim 2012 Pazar

PIRASALI BÖREK(KEK)



    Bu gün sabah pazara gittiğimde incecik pırasaları görünce dayanamadım. Sebze yemeği olarak nasıl olsa bütün kış yiyeceğimizi düşünerek, pazar çay saatine nefis mısır unlu böreğimi yapayım istedim.
     Tarifi,not kağıtlarımın arasında bulmuştum, bir tv programından yazmış olma ihtimalim yüksek.Arkadaş eş,dost akraba evinde de yediğimi anımsamıyorum.Yapılışı yazmamışım,sadece malzeme listelenmişti kağıtta…İçerikte pul biber yoktu,ekledim.
     Annemin plaska tarifini  http://portakalvecicek.blogspot.com/2012/02/pilaskapleska.html  bulmadan önce denediğim bir tarif bu,kesinlikle çok lezzetli oluyor..Tarife kek mi  desem börek mi desem bilemiyorum ama ,aslında kek gibi ama börek  tadında…
     Eğer pırasa severseniz mutlaka deneyin, özellikle çay saatlerinize  keyif vereceğine inanıyorum.


600-700 gr pırasa

500 gr  mısır unu(4,5 su bardağı)

3 yumurta

1su bardağı süt

1su bardağı yoğurt

100 gr rendelenmiş  böreklik peynir

1,5  su bardağı sıvıyağ(zeytinyağı + ayçiçek yağı)

1,5 çay kaşığı karbonat(veya 1 paket kabartma tozu)

1-2 damla limonsuyu

1tatlı kaşığı pul biber(arzuya göre)

1Tatlı kaşığı tuz.

Tepsi yağlamak ve üzeri için ½ su bardağı sıvıyağ

       Pırasamızı ayıklayıp, yıkayalım,3-4 cm lik doğrayalım.( kalınsa 2ye bölün, taze ise yeşillerden ekleyin)Sıcak suda haşlayalım.(15dk kadar)Pırasalarınız tam haşlanmış olsun,süzgeçte soğumaya alın.


Hamur için,süt ,yoğurt ,yumurta ve yağı  karıştırma kabınızda karıştırın.Azar azar mısır ununu ekleyerek elinizle karıştırın,karbonatı ekleyerek 1-2 damla limon suyu ile kabartın.Peynirinizi ekleyin.Pul biber ve pırasaları tüm malzeme ile karıştırarak katı olmayan  bir karışım elde edin.

        ½ su bardağı sıvı yağın yarısı ile tepsinizi yağlayın,karışımı tepsinize aldıktan sonra spatula ile düzeltin. Kalan yağı pırasalı böreğin üstüne gezdirin.
                                                       


175-200 derecelik fırında 50-60 dk pişirin.(önce alt sonra üst alt beraber) pişirelim.

                                               Afiyet olsun






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder